mandag 13. desember 2010

Advent

I hjemmet vårt er det forløpig pyntet til advent. Den lilla fargen som symboliserer ventetiden preger stua vår. Det er et lite innslag av rosa,men det passer fint på det som også kalles "Gled-dere-søndagen" hvor den liturgiske fargen kan være rosa. Tenk, det visste dere ikke...


Julegaveønske: ny lampe... og gode idéer til hva jeg skal henge på veggen til høyre når jeg henger begge bildene på venstre vegg. Jeg er oppmerksom på at det ser litt tomt ut.


Så tenner vi tre lys i kveld, for lengsel, håp og glede.
De står og skinner for seg selv og oss som er til stede.
Så tenner vi tre lys i kveld for lengsel, håp og glede.


Mammas "gamle" hjemmevevde duk tar seg godt ut fortsatt, spesielt sammen med den nye bollen med cola-kaker i. NAM.

 
En ikea-pute, en hjemmesydd pute og en house doctor-pute...

Og da er det bare en uke igjen med lilla, før jeg bytter ut hele sortimentet med den julerøde fargen. Gleder meg til å ta frem gammel og ny julepynt - kjøpt og hjemmelaget. Ennå nyter jeg den lilla ventetiden.


3 kommentarer:

  1. Forslag til bilde over sofaen: Et stort bilde i sort hvitt av det nyfødte nurket (når den tiden kommer).

    Hilsen fra meg som også venter...

    SvarSlett
  2. Fine bilder! Veggpryden kommer til etterhvert. Kanskje en klatreplante også.
    Hilsen mormor som også titter på din vindunderlige blogg.

    SvarSlett
  3. Hei på deg!
    tusen takk for koselig kommentar inne hos meg.
    Fin blogg du har. Takk for at du la i gjen melding hos meg sslik at jeg fant deg.
    Ps. En slik moderne koselig mormor som leser og kommenterer blogger skulle alle hatt :-)
    Vennlig hilsen Connie

    SvarSlett