søndag 16. januar 2011

Sofa

Det sies at man bør kjøpe dyr og skikkelig seng fordi man bruker x antall timer i senga i løpet av livet. Men gjelder ikke dette også for sofa? Og den tiden man bruker i sofaen er jo i en mye større grad i våken tilstand. Jeg bare spør...

Etter å ha holdt ut et halv år med hyttesofaen som fulgte med den leide boligen, og en pengejulegave fra svigers, tok vi steget og gikk til innkjøp av ny sofa. 

  Det ble ikke denne lekre sofaen fra Laura Ashley...


 Emmeline og Kristina har kjøpt nytt trekk til Ektorpene sine. Ettersom vi allerede har Ektorp sovesofa som står på lagring i Oslo, og Ikea nå er litt vel langt unna, var det greit å styre unna denne fine og billige klassikeren.


Det fristet selvsagt med sofa (ja, for den står karakterisert som sofa, og ikke stol...) i Howard-stil. Denne "sofaen" er jo lekker, men rommer kanskje litt få? Og koster litt mer enn det som strengt tatt er nødvendig for nybakte foreldre.


Valget falt på en stor, grå sofa fra Bohus. Den rommer hele familien på tre, pluss mange gjester, den er veldig god å sitte i, og den er jo fin da! Enda finere med litt puter og stasj i. Det er vanskelig å beskrive hvor glad jeg er for at dette kjøpet ble gjort før familieforøkelsen... Her er noen bilder.

 



Til dere bloggere der ute: Jeg skal etterhvert bli flinkere til å ta gode bilder. Jeg venter på litt mer dagslys, på at sola skal komme frem bak høye fjell.

3 kommentarer:

  1. Så hærlig sofa!!! Jeg har hatt maaaaange sofainnslag denne helga, er utrolig ubestemt selv... Og jeg har målt stua sikkert 20 ganger *ler*, alt etter hvilken sofa vi har sett på i diverse blader og på nettet. Tror jeg har målt "din" også! Den er kjempefin og det er hærlig med så god plass!

    Nydelige bilder, og grattis med sofa:)

    SvarSlett
  2. Kjempefin!! Håper den er god å ligge på også ;-)

    Klem,
    Hanne

    SvarSlett
  3. Hei! Så flott sofa!! Godt med en sofa med plass til mange:)

    Ha en fin ny uke!!

    KLEM KLEM
    Anette:)

    SvarSlett