tirsdag 30. november 2010

Kuldesjokk

Etter Emmelines tur til Oslo for noen uker siden, hadde jeg også skikkelig gledet meg til et besøk i hovedstaden. Besøke Åpent Bakeri, vandre litt i Bogstadveien, se en trikk og bare dra inn lukten av by igjen. Det har jeg også gjort. Det har vært en deilig helg. Emmelines innlegg Stjerneprosjekt i rødt og hvitt  var inspirerende å lese.

Det er derimot et litt annerledes bildeshow dere nå får se... Dette er et litt innblikk i hva som møtte oss hjemme...


Olivenolje, både den helt vanlige fra Rema 1000 og den litt bedre med hvitløk fra fin butikk, både på kjøkkenbenken og i kjøkkenskapet, frosset til is. Kan man bruke den senere, hvis den en gang tiner? 

Tulipaner skal riktignok stå kaldt, men de holder seg ikke så godt når vannet fryser til is... Dette var mine adventsfargede og stemningsskapende tulipaner.  


Men med hjelp av denne gode gamle vennen kan vi vel snart ta av oss jakke og skjerf og slippe å puste frostrøyk i stua...




2 kommentarer:

  1. Olivenoljen kan fint brukes selv om den har vært fryst. Har hatt en som har stått på hytta en vinter, den tinte hver gang vi var der og frøys når vi var hjemme. Smaken var den samme, og ingen av oss blei syke hele vinteren. Så det tror jeg funker kjempefint!!! Hils BJ...
    Marianne

    SvarSlett
  2. Gode gamle ovnen. Koselig å sjå bilde av deinn ijænn.
    Dåkk får varm kvarainner i kulda:)
    Heidi

    SvarSlett