torsdag 18. november 2010

Stemning

Carolas "O Betlehem du stilla stad" lyder ut av høytaleren og jeg begynner å få ro. Jeg har tatt frem symaskina, saks, nåler og stoff. Jeg klipper hjerter i forskjellige størrelser, mønstre og fasonger, og begynner å sy. Det går riktig så bra. Julepynten begynner å ta form. Men..det er allikevel noe som mangler...stemning.

Carola settes på pause, jeg går på kjøkkenet og finner frem en mandarin. I kjøleskapet står en Lerums julebrus og venter på meg. Tilbake på arbeidsrommet skreller jeg mandarinen, tar en slurk av den røde leskedrikken, lar Carola komme til igjen og fortsetter å sy. Alt faller på plass. Stemning!



PS! Jeg begynner å bli fornøyd med produktene mine. Jeg spør mannen min om hva han synes: "Jo, de ser hjemmelaget ut..." Kanskje er det blikket mitt som gjør at han slenger på et: "Ja, på en positiv måte altså!" Jeg er, forståelig nok, ikke overbevist, så jeg spør: "Ja, kan vi henge de opp til jul, syns du?" Han har endelig skjønt poenget og gir meg det svaret jeg er ute etter:

"Selsvagt! De er kjempefine!!" Det tok sin tid...men det kom.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar